6 Aralık 2012 Perşembe

Yatak Odası Dekorasyonu

Evimiz ciddi bir tadilat sürecinden geçti biliyorsunuz. Özellikle giriş katında ve yatak odasında radikal değişiklikler yaptık.
Evimizin üst katında 4 oda vardı. Açıkçası oturma odası kullanmayı kesinlikle düşünmediğimiz için yatak odamız için 2 odayı birleştirip giyinme ve yatak bölümü diye bölmeyi düşündük.
Bunun için aradaki duvarı kırıp, diğer odanın kapı açıklığını ördürmekle başladık işe.
Özellikle birleştirmek isteme nedenim diğer odadaki camlı bölmenin yatak odamızla olmasını istememdi aslında.
Yukarıdaki görsel çalışma çok eski, ilk taslak çalışmaları aslında ama sonradan yaptığım, gerçekleşmeden önceki görselleri bulamadım. Kim bilir nereye koydum. Bu görseli odanın planıyla ilgili fikriniz olması açısından koyayım istedim. 
Şimdi gelelim neler yaptığımıza. Duvarlar kırıldıktan ve yeri ayarlandıktan sonra doğramalarımızı da değiştirdik. Hem beyaz, hem alüminyum olunca değiştirilmesi kaçınılmazdı zaten.
Duvarların rengi için Marshallın uçuk pembe ve gül kurusu tonlarını tercih ettim. Bütün evi kum beji yaptıktan sonra yatak odasında bir değişiklik yapmalıydık artık. İki odayı ayıran bölme duvarı koyulaştırmak için gül kurusunu tercih ettim.
Yatak başının her zaman odanın diğer duvarlarından farklı olmasını isterim. Bu bir renk farkıyla, duvar kağıdıyla falan olabilirdi belki ama benim istediğim bir evin odası için olabilecek daha orjinal bir şeydi. 
Başından beri aslında kafaya koymuştum bu taş kaplamayı ama hem taşı bulmamız, hem de Cem'in ikna olması için o duvar uzun bir süre böyle boş bekledi. En sonunda bir tanıdık vasıtasıyla taşı bulduk ve kalınlığı 5 cmi geçmeyecek şekilde hazırlandı ve yaklaşık bir haftada geldi. Ne olur ne olmaz diye 1-2 gün kuruması için de beklettik hatta. Sonra ustamız ve Cem duvarı bir günde örüp bitirdiler. Sonunda istediğimiz olmuştu.

 Ama tabi hayallerim bunlarla sınırlı değildi. O taşın önüne klasik bir ahşap yatak başındansa ferforje bir başlık yakışırdı. Aslında ilk takıntım ahşap oymalı bir paravandı ancak o güzelim taşı kapatsın istemedim daha sonra. 
İstanbul'dan bir firmayla görüştüm ve istediğim modeli ve rengini, eskitme tonunu belirttim. Uygulamayla ilgili her detayı fotoğraflayıp gönderdiler ve evet budur çok beğendik dedikten sonra ürünü kargoya verip gönderdiler. 

Yatak odası bölümüne geçmeden önce dolaplarımız ve perdelerle ilgili de detayı vereyim isterseniz.

Dolaplarımızı yine ben çizdim ve özel olarak yaptırdık. Şifonyerin çok kullanışlı olduğuna inanmadığım için 5 kapaklı dolap ve karşı çaprazına da bir tarafı açık raf, diğer tarafı kapaklı alçak dolap yaptırdık. O raflarda kemer, çorap, havlu ve o tarz eşyalarımız ikeadan aldığımız hasır sepetler içerisinde duruyor. Aynı zaman da bu dolap tam ebeveyn banyosunun önünde olduğundan paravan etkisi de görüyor ;)
her iki dolabın da ayaklarında harika oyma detayları var, kırık beyaz mat lake boyalı yaptırdığımız bu dolaplar tam anlamıyla Provence ve Country tarzının etkilerini taşıyor.
Kulpları özellikle yatak başımızla uygun olması için siyah eskitme seçtik. Dolabın yanında duran mankeni ilerleyen günlerde patchwork kumaşlarla kaplamayı planlıyorum.
Giyinme odasıyla yatak odasının perdelerinin farklı olmasını başından beri istiyordum. Böyle isteme nedenim perdelerden birinin renkli ve çiçekli olmasını istememden kaynaklanıyordu. Yatak odasında kullanacağınız desenli perde yatak örtüsü kullanımını kısıtladığından bunu hep giyinme odası için düşünmüştüm ancak bej rengi perdeye bakarken gördüğüm gül kurusu rengi perdelere vurulunca desenli perde sevdam da bitmiş oldu.
Yatak odamızda bulunan bu görmüş olduğunuz alana keten kumaşlı bej rengi berjerlerimiz geldiğinde işte burası manyak olacak. Şimdiden kırlentlerim ve mini şirin sandık sehpamız hazır. Ancak koltukları kaplatmak için daha fırsat bulamadık. Bu nedenle annemlerin Hindistan'dan getirdikleri ipek halı yalnız başına bekliyor.
Aynı zamanda duvarlarımız için aldığımız Alaçatı fotoğraflarından oluşan kanvas tablolarımız da asılmak üzere keyfimizi bekliyorlar ;)
Veee sıra geldi yatak odamızın en çok uğraştığımız bölümüne. ferforje yatak başımızdan bahsetmiştim.
Ferforje yatak başımızla birlikte İkeadan almış olduğumuz tül perde ve rustiği de Cem monte etti. Komidinlerimizi altincicadde.com adresindeki bir mağazadan satın aldım. Sandık tarzında üzeri bej rengi kanvas kumaşla kaplı ve eskitme pul ve kelebek desenleri var üzerinde. Kenarları siyah deri kaplı ve üzerinde bronz rengi zımbalarla tam bir Provence tarzı örneği. Şimdilik geçici olarak kullandığımız abajurlar çok içimize sinmese de, içimize sinen bir model bulana kadar orada duracağa benziyor. 
Çeyiz hazırlığı yapanlar için küçük bir not;
Beyaz yatak örtüm Zara Home, üzerindeki küpür dantel annemin bir arkadaşının hediyesi. Tamamen elde örülmüş ve rengi de tam istediğimiz tonda. Bunun dışında kullandığım English Home ve Chakra'nın yatak örtüleri var. Ama ben genelde dantelden yanayım ;)))

2 yorum:

BitliTurist dedi ki...

Yatak odanızın alanına bayıldım. İki koltukla gerçekten çok daha harika bir odaya dönüşecek. En çok beğendiğim ikinci şey ise, ferforje yatak başı oldu. Tek kelime ile harika. Diğer eşyalarınız da yine belirteyim gardıraop ve kulp seçimine bayıldım. Duvarın taş olmasına odaya çok ayrı bir hava katmış. Mutlulukla,huzurla yaşayın..

Ben de English Home gördümü girmeden yapamayanlardanım :)

Unknown dedi ki...

merhaba,

ben yeni evleneceğim ve yatak odam için ferforje başlık düşünüyorum.birkaç sorum olacak
1. kullanışlı mı, sağlamlığından memnun musunuz?
2. montajı kolay oluyor mu ? duvarı mı , karyolaya mı monte ettirdiniz

3. firmanın adı nedir ve fyat öğrenebilir miyim :)

çok oldu biliyorum ama bunlar için ipek.demir84fgmail.com a dönerseniz çoook çok mutlu olurum.

bu arada herşey çok güzel olmuş elinize sağlık

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...